Krijg je stress van je facturatie?

Home » Blog » Krijg je stress van je facturatie?
14 feb 2021
Zelfstandigen en KMO - Opstartbegeleiding

Krijg je stress van je facturatie?

Zet je administratie op punt.

Je bent al wat vertrouwd met Excel, dus je hebt al snel een klantenbestand gemaakt. En een spreadsheet telt de bedragen op en kan perfect de berekeningen maken voor jouw factuur.

 

Toch ben je ook regelmatig uren kwijt met het maken van facturen in Word of Excel. En de opvolging en het bijhouden van je administratie bezorgt je alleen maar stress...

Er zijn dus heel wat nadelen verbonden als je op deze manier je administratie doet.

Nadelen aan het gebruik van Excel voor je facturatie

Je mag geen fouten maken in je formules, dus je moet regelmatig controleren of alles correct is. Wat doe je met klanten die vrijgesteld zijn van btw, of wanneer een ander btw-tarief nodig is? Zaken zoals factuurnummering, vervaldatum enz moet je manueel goed zetten. Een factuur ziet er niet altijd even professioneel uit. Excel is een spreadsheet programma en niet de ideale oplossing voor een mooie opmaak.

Geen Excel, ok maar wat dan wel?

Beheer snel en eenvoudig jouw klanten, zodat je als ondernemer meer tijd hebt voor wat echt telt. Gebruik een CRM (Customer Relationship Management) oplossing. Alle gegevens over je klanten, leveranciers en prospecten zoals bijvoorbeeld het btw nummer, de financiële gegevens, adressen, contactpersonen en notities worden op één centrale plaats beheerd. Op deze manier kan iedereen binnen je organisatie gebruik maken van dezelfde informatie.

Met een cloud oplossing zoals bv Belmoni beheer je niet alleen eenvoudig je klanten, maar maak je ook binnen enkele seconden een offerte, order of factuur aan die je vervolgens ook vanuit Belmoni naar je klant kan versturen via email. Indien je liever zelf de offerte of factuur wilt versturen dan kan je het bestand in pdf formaat downloaden.

Wat heeft Belmoni te bieden?

Belmoni biedt online facturatie, relatiebeheer, projecten, offertes, producten en nog veel meer, voor zelfstandigen en kleine ondernemingen.

Projecten beheren wordt kinderspel met de projecten module van Belmoni en biedt je een perfecte opvolging van je project met behulp van issues/tickets en urenregistratie.

Belmoni is een applicatie in de cloud en werkt in iedere moderne webbrowser. Het is dus niet nodig om software te installeren op je desktop, laptop of mobiele apparaten.

Jiswo uit Sint-Niklaas ontwikkelde het softwarepakket Belmoni. De webapplicatie is geschreven op maat van kmo’s.

 Bedoeling was van meet af aan om bedrijven bij te staan in het beheren van relaties, het opstellen van facturen, beheren van projecten, tickets, inkomende facturen, onkosten en urenregistratie.

 Omdat een steeds groter aantal klanten zo enthousiast waren over het gebruik van Belmoni heeft Jiswo het product verder uitgewerkt om het als standaard oplossing aan kmo’s te kunnen aanbieden.  

“We hebben nog veel ideeën om Belmoni verder uit te bouwen” zegt Willem Schroers van Jiswo. “We geloven dat we met het Belmoni-pakket nog veel ondernemers gelukkig kunnen maken die nu onder andere met behulp van Excel relaties en facturen beheren.”

Benieuwd naar Belmoni?

Registreer nu je persoonlijke Belmoni installatie en gebruik Belmoni de eerste maand volledig gratis en vrijblijvend, klik hier om dit aan te vragen. Wil je je graag laten begeleiden als ondernemer door Het Financieel Huis? Neem dan contact op met ons en kijk eens op www.ondernemersbegeleiding.be .

 

Gepost door: stijn